Tuesday 7 November 2017

CARA PENJAGAAN KULIT WAJAH AGAR BERSERI DAN CANTIK



Sebenarnya terdapat pelbagai cara dan panduan untuk menjaga kulit wajah baik secara moden mahupun secara tradisional. Semuanya terpulang individu untuk memilih cara yang paling sesuai dan terbaik unuk kulit wajah mereka.

Di bawah saya kongsikan beberapa cara untuk penjagaan kulit wajah agar kekal berseri dan cantik.


CARA PENJAGAAN KULIT WAJAH


1. Cuci muka sebelum tidur malam

Sebelum tidur seeloknya bersihkan muka anda daripada kotoran-kotoran tersebut untuk mengelakkan timbulnya jerawat. Jangan tidur tanpa menanggalkan make up untuk mengelakkan pori-pori dalam wajah sukar

2. Cuci muka lepas bangun tidur pada waktu pagi

Sepanjang waktu anda tidur juga kulit wajah anda akan mengeluarkan kotoran-kotoran dari muka anda dan akan terkumpul di sekitar wajah anda jadi anda harus mencuci kotoran yang terkumpul tersebut.

3. Bilas muka dengan sempurna

Selepas mencuci muka pastikan muka anda dibilas dengan sempurna. Jangan biarkan kesan sabun yang masih melekat pada wajah kerana kesan sabun itu mengandungi kuman dan akan membahayakan kulit wajah.


4. Kurangkan menyentuh muka

Kulit muka kita sangat sensitif dengan bakteria dan kuman. Seelok-eloknya cuci tangan anda dengan air atau hand sanitizer sebelum menyentuh muka. Tangan yang kurang bersih akan menyebabkan timbul keradangan pada kulit muka dan jerawat.


5. Minum air kosong secukupnya dalam sehari

Pengambilan air kosong sekurang-kurangnnya 8 gelas sehari membantu untuk menghidratkan kulit wajah dan menyingkirkan bahan toksik dalam badan. Bahan toksik boleh menyebabkan jerawat pada muka jadi banyakkan pengambilan air kosong dalam seharian anda.

6. Banyakkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran

Buah-buahan dan sayur-sayuran sememangnya kaya dengan nutrisi dan zat yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Nutrisi dan zat-zat tersebut mempunyai vitamin yang membantu mencantikkan kulit dan menyihatkan kulit seperti lemon, limau nipis, tomato dan sebagainya.


7. Makan vitamin/suplemen

Memakan vitamin atau suplemen bukanlah satu perkara yang wajib, namun ia menjadi pilihan kerana gaya hidup yang sangat sibuk pada masa kini. Namun harus diingat, pemilihan vitamin/ supplemen hendaklan mempunyai cirri-ciri yang selamat, berkesan dan semulajadi.


Shaklee mempunyai beberapa vitamin yang sesuai dan selama di makan untuk menjaga kecantikan kulit wajah.




Esp Shaklee adalah pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ianya mempunyai kandungan protein yang tinggi. Tahukah anda, protein membantu menghasilkan collagen dalam badan dan seterusnya membantu memastikan kesihatan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.



Vitamin C Shaklee juga dapat menghasilkan kollagen dalam badan. Untuk anda yang tidak mampu consume Collagen Powder Shaklee, yess, ambillah Vitamin C Shaklee. Di samping sebotol Vitamin C Shaklee tahan sehingga 6 bulan, ianya akan membantu kulit mendapatkan tona yang sekata. Dan ternyata dengan pengambilannya secara konsisten akan menjadikan kulit lebih glowing dan radiant.


Vitamin E Shaklee mempunyai radikal bebas dengan ekstrak grape seed lagi dapat menjadikan kulit tampak lebih muda. Vitamin E Shaklee memang terbukti dapat menghilangkan parut dan mengatasi masalah blackhead dan whitehead. Ianya juga boleh dijadikan masker harian. Pengambilan Vitamin E Shaklee secara ternyata membuatkan kulit wajah lebih licin berseri. Sebotol Vitamin E Shaklee tahan 4 bulan tau.

B Complex Shaklee mengandungi set lengkap Vitamin B( 8 jenis). Wajah lebih glowing dan tidak kusam. Disamping sebotol B Complex Shaklee tahan sehingga 4 bulan ianya juga sebagai anti stress yang dapat mengelakkan jerawat batu dan jerawat biasa tumbuh di kulit wajah. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh: