Friday 3 November 2017

5 CARA HILANGKAN KESAN MELECUR DENGAN SELAMAT DAN TANPA MEMEDIHKAN

5 CARA HILANGKAN KESAN MELECUR DENGAN SELAMAT DAN TANPA MEMEDIHKAN


Luka melecur terbahagi kepada tiga tahap iaitu tahap 1, 2 dan 3. Cara merawat lecur cuka berbeza untuk setiap tahap.
3 Tahap Luka Melecur

Tahap 1


Luka ini hanya terhad pada lapisan luar kulit (epidermis). Apabila terkena, seseorang akan merasa sakit. Dan kawasan luka akan bertukar menjadi kemerah-merahan, seperti sunburn dan melepuh.


Tahap 2


Luka melecur ini lebih serious kerana ia melibatkan epidermis dan dermis. Bukan sahaja melepuh, malahan ia juga berwarna merah keputihan.  Permukaan luka menjadi kering atau lembap dengan cecair tisu.


Tahap 3


Ini adalah kecederaan yang paling serious. Semua lapisan kulit cedera akibat melecur. Kawasan kulit yang cedera akan menjadi kering dan berwarna putih, hitam atau coklat gelap. Rawatan yang lewat akan menyebabkan pesakit mengalami dehidrasi dan 'hypovolemic shock'. 

Jangan cuba-cuba untuk rawat sendiri bagi kecederaan tahap 3 ini. Dapatkan rawatan doktor segera.



5 CARA HILANGKAN KESAN MELECUR

Dibawah saya kongsikan cara bagaimana untuk menghilangkan kesan lecur. Harus diingat cara dibawah ini sesuai untuk luka melecur tahap 1.

1.Lendir aloe vera


Sapu lendir aloe vera untuk elakkan melecur teruk. Sapu berulang kali sehingga rasa panas dan pedih semakin hilang.
  
2.Kapur Sireh


Boleh juga guna kapur sireh. Sapu kat tempat yang melecur dan biar hingga kering. Sapu berulang kali. Rasa pedih dan sakit akan hilang. 

3.Serbuk Kopi



Tempek atau lumurkan serbuk kopi dengan perlahan ke bahagian yang melecur. Pada awalnya akan rasa pedih sedikit tetapi selepas kira0kira 10 minit, tanggalkan serbuk kopi itu. Kulit tidak akan melepuh dan melecur lagi.


4.Telur Mentah 


Ini adalah petua bagaimana merawat kulit melecur dengan menggunakan telur mentah. Pecahkan sebiji telur di dalam bekas dan kacau. Gunakan kapas lembut untuk sapukan telur pada bahagian yang melecur. Rasa panas akan bertukar menjadi sejuk dan rasa sakit akan berkurangan. Sapukan lapisan kedua dan seterusnya selepas sapuan kering. Ulang cara ini setiap kali lapisan kering atau sehingga telur habis digunakan. Jika dilakukan dengan segera, kesan lecur akan tidak kelihatan langsung.


5. Krim herbal blend Shaklee


Sapukan krim herbal blend Shaklee di tempat yang melecur.




Testimonial Puan  SITI NURFIZAH BT. AHMAD menggunakan krim herbal blend Shaklee untuk merawat luka lecur anak beliau.

[LUKA AKIBAT MELECUR PADA TANGAN ANAK BERANSUR SEMBUH SELEPAS DISAPU KRIM HERBAL BLEND SHAKLEE]

Anak adalah anugerah Allah. Bila si anak terluka sikit, pedihnya hati ibu susah untuk diungkapkan. Lagi-lagi apabila ianya berlaku ketika kita tidak bersama mereka.

Saya bekerja dan anak tinggal bersama babysitter. Luluh hati bila dimaklumkan oleh babysitter tangan anak saya iaitu Izzah (setahun dua bulan) melecur terkena kuah panas. 


Saya ikhtiar, sapukan Herbal Blend Shaklee serta merta. Hari keempat sapu, saya dan suami agak resah sebab nampak luka makin basah. Tapi atas nasihat upline Shaklee saya iaitu Nur Salwa menyarankan untuk terus sapu Herbal Blend tersebut, kami teruskan. Anak pun selesa. Krim yang selamat dan tidak memedihkan. 

Alhamdulillah. Semakin hari semakin cantik kulit Izzah. Ternyata krim Herbal Blend Shaklee sesuai untuk mengubati kulit Izzah yang melecur terkena kuah panas. Tragedi yang pedih tapi lega apabila melihat kulit Izzah pulih seperti biasa. 

Herbal Blend Shaklee harga mampu milik dan beri kesan yang terbaik. 
Satu Rumah Satu Herbal Blend.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.




Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.



Untuk response yang pantas anda juga boleh:






0 comments: