Friday 2 June 2017

CARA HILANGKAN RASA LETIH DAN KEKAL BERTENAGA


Seharian bekerja menyebabkan badan kita berasa letih. Namun ada juga faktor lain yang menyebabkan badan kita letih. Jangan ambil mudah apabila badan berasa letih!


Faktor menyebabkan keletihan

1.Diet yang tidak seimbang.
Diet yang tidak seimbang boleh menyebabkan paras glukosa berkurang dan membawa kepada rasa letih.





2. Kurang minum air kosong.
Yang ni memang selalu kita abaikan dan terlepas pandang apabila sibuk

3. Kurang sel darah merah.
Dalam sistem badan kita akan sentiasa beroperasi 24 jam, 7minggu, 30hari, 365 hari. Bayangkan lah tiada rehat kan. So sel-sel darah merah dalam perlu sentiasa diganti dengan pembentukkan yang sel darah yang baru. Ini salah satu gejala membuatkan kita sentiasa pening, letih dan lesu. Bagi wanita pula, kehilangan darah ketida haid menyebabkan iron dalam darah juga berkurang dan ini meletakkan wanita berisiko mendapat anemia. Lemah, Letih, sesak nafas adalah simptom-simptom anemia.

4. Sentiasa dehidrasi.
Badan yang sentiasa berpeluh mengakibatkan banyak nutrisi hilang bersamanya.

5. Tekanan emosi.
Badan kita akan mudah lemah dan tak bertenaga dengan tekanan yang perlu ditanggung oleh otak dan badan kita. 

6. Kurang tidur.
Sering tidur lewat dan berjaga malam juga faktor menyebabkan keletihan.


4 Jenis Makanan yang Dapat Mengurangkan Rasa Letih(kredit:vitamin celik)

1. Bijirin Oat



Selain kandungan serat yang tinggi, oatmeal yang menyediakan magnesium, protein dan fosforus, tiga nutrient yang signifikan dan secara langsung mempengaruhi tahap tenaga, menjadikannya sebagai makanan ideal untuk memerangi keletihan. Oatmeal juga merupakan sumber vitamin B1 (tiamin), yang berperanan penting dalam penghasilan tenaga oleh badan.

2. Yogurt



Teksturnya yang lembut, membuatkan yogurt dapat diproses dengan cepat oleh tubuh menjadi tenaga berbanding makanan padat. Ia mengandungi probiotik- bacteria baik yang membantu mempertahankan ekosistem usus agar sentiasa sihat dengan melindunginya dari pathogen dan membantu tubuh menyingkirkan bacteria berbahaya.
Kajian terbaru Universiti Toronto menunjukkan probiotik dapat membantu mengurangkan gejala keletihan kronik dengan meningkatkan kadar asid amino triptofan pada otak. Triptofan dikenali sebagai pemangkin serotonin, suatu neurotransmitter yang membantu merangsang tidur dan mempromosikan perasaan tenang, membantu mengatasi keletihan sama ada dari segi fizikal dan emosi.

3. Bayam



Bayam penuh dengan kandungan nutrient penting yang membantu melenyapkan keletihan. Sayuran ini tidak hanya menjadi sumber terbaik daripada segi sumber zat besi, tetapi juga sangat kaya dengan magnesium dan kalium. Zat besi memainkan peranan secara langsung dan penting dalam menghindari keletihan. Kadar zat besi yang rendah dalam tubuh menyebabkan keletihan baik daripada aspek fizikal dan mental serta anemia.

4. Kekacang Dan Biji-bijian



Biji labu, badam, kacang gajus dan kacang hazel mempunyai semua sumber magnesium yang membantu melawan keletihan otot. Kandungan triptofan yang banyak ditemui dalam biji bijan, biji bunga matahari, biji labu, biji gajus, walnut dan badam berfungsi melawan keletihan emosi yang secara langsung membantu meringankan keletihan fizikal.


Supplemen Shaklee yang membantu menambahkan tenaga

1.Performance drink

Membekalkan tenaga dan meningkatkan daya ketahanan fizikal serta keseluruhan tubuh.

2.Ostematrix



Sumber kalsium, membantu tidur yang lena.


Tetimonial pengguna set energy booster shaklee


TESTIMONI: ASMIDA


Assalammualaikum

Kisah MY CINTA HATI a.k.a ENERGY BOOSTER

Hai...nama saya ASMIDA, lebih mesra kalau pangil AS je..As anak jati JOHOR, kini telah berkahwin dan menetap di ALOR SETAR KEDAH, sekarang As bekerja di sebuah RESTORAN PIZZA yang terkenal di ALOR SETAR juga terkenal dengan roti pizzanya yang lembut. Jawatan As sebagai PELATIH PENGURUS.

Haa di pendekkan cerita, As bekerja 10 jam setiap hari. Selalunya As memang keletihan ,badan lesu keesokkan harinya dan kaki selalu sangat kejang dan sampai sakit tak hingat...

Tapi sejak As amalkan ENERGY BOOSTER SHAKLEE, semuanya berubah.. Ceritanya bermula dengan As mengenali Ahaklee dan FALL IN LOVE buat PERTAMA kali dengan Shaklee pada tahun 2011 dan konsisten mengamalkan beberapa jenis vitamin. Antara yang As amalkan ialah OSTEMATRIK dan PERFOMANCE DRINK. Dan kedua-dua vitamin ni adalah MY CINTA HATI dan RAHSIA ENERGY BOOSTER As sekarang!!

Kenapa As kata macam tu ya? Kalau tak ada my cinta hati ni, rasanya As tak mampu nak kerja yang memerlukan tenaga yang banyak disebabkan pula terpaksa berdepan dengan cuaca yang tidak menentu dan dipertanggungjawabkan pula dengan kerja,rutin harian yang memenatkan,As akan mula letih ,cepat mengantuk,tidak bertenaga,lesu dan kurang produktif,ini satu cabaran tau sebab nak menghadapi jugak masalah JEREBU hari tu.

As suka Ostematrik dan PD disebabkan kedua- duanya ada persamaan untuk menambahkan TENAGA LUAR BIASA,Ostematrik lebih kepada KALSIUM dan bagus untuk tulang,manakala PD terdapat campuran unik yang sangat bagus untuk menghidrat badan serta memberi tenaga kepada badan lebih cepat berbanding minuman ISOTONIK yang lain,memang TERBAEK la untuk my body haha...yang paling best SEMULAJADI yeee..

As suka OSTEMATRIX sebab:

As paling tak suka bila sakit,nak buat apa pun tak boleh,tapi kuasa Allah. As cuma mampu untuk merancang...so as merancang untuk SENTIASA SEHAT 
As nak badan cukup kalsium jadi setiap malam sebelum tidur as akan ngap 4 biji ostematrik untuk tidur yang lena dan mimpi yang indah haha..Keesokkan harinya bangun je tidur mesti badan akan lebih fresh dan bertenaga,bagus juga untuk melawaskan pembuangan air besar..no sembelit - sembelit.

PD pulak As minum suka bancuh dengan air putih pastu sejukkan ..perrghhh memang sodapp...As jugak selalu bawak air PD yang siap dibancuh dalam botol dan dibawak kemana ja As pergi.
..
Kalau uolls nak tahu my husband pun suka tau PD dan Ostematrix.my husband suka diserang sakit kepala tapi sejak amalkan Ostematrix dan PD badan makin bertenaga dan yang paling best dah tak pernah diserang sakit kepala..

Jadi sekarang Ostematrix dan PD adalah my cinta hati yang tak dapat dipisahkan, konsisten pengambilan jugak dah jadi perkara wajib dalam rutin harian,kalau tak memang akan terasa kekurangannya..

Tak kenal maka tak cinta tau..bila dah kenal PD dan OSTEMATRIX sure FALL IN LOVE!!







PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.


Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:


0 comments: