Thursday 8 June 2017

CARA HILANGKAN PARUT STRETCH MARKS



Stretch Marks berlaku di mana kulit mengalami regangan yang terlampau. Stretch Mark kebiasaaannya berlaku di perut, paha, punggung dan juga di bahagian payudara. 


CARA HILANGKAN PARUT STRETCH MARKS 

1.MINYAK ZAITUN


Seelok-eloknya, gunakan minyak zaitun asli yang diperkaya dengan khasiat vitamin A, D, dan E di dalamnya. Lumurkan sedikit pada tangan dan urutkan pada kawasan yang mempunyai kesan stretch mark.


2.ALOE VERA

 


Aloe vera mempunyai ciri khusus untuk merawat dan memperbaiki kulit kita. Sebab itulah apabila seseorang mengalami luka atau kegatalan, penggunaan aloe vera amat disyorkan.


3.MADU

 



Madu mengandungi pelbagai ciri antiseptik yang dapat membantu memulihkan kulit daripada parut stretch mark.


Anda boleh menyapukannya secara terus kepada parut stretch mark. Sambil menunggu ianya kering, lakukan urutan lembut pada bahagian tubuh tersebut. Bilas seperti biasa dengan air suam dan ulangi langkah ini setiap hari.


4.KENTANG

 



Menurut sumber, kentang mengandungi phytochemicals, polyphenols, dan carotenoids yang membantu memperbaiki tekstur kulit.


Caranya, potongkan sebiji kentang kepada 2 dan sapukan bahagian isi kentang kepada bahagian tubuh yang terdapat parut stretch mark. Biarkan seketika sehingga jus kentang meresap sepenuhnya ke dalam tubuh sebelum dibilas dengan air suam.


5.ESP SHAKLEE


ESP merupakan sumber protein yang baik. Protein ni amat penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit kita serta membentuk ‘elastic fiber’ untuk penegangan kulit. Ia juga membantu untuk memudarkan parut akibat stretch mark.



TESTIMONIAL PUAN NURUL HAZWANI HAMZAH - PARUT STRETCH MARKS HILANG SELEPAS AMALKAN ESP 



Stretch marks. Ramai ibu2 yang mengalami masalah ini sepanjang kehamilan, terutama sekali apabila kandungan mencecah 8 bulan ke atas. Rasa stress setiap kali terpandang rekahan pada kulit yang dulu licin dan sekata.


Mengalami stretch mark sewal alam remaja



Untuk saya, saya mengalami stretch mark jauh lebih awal. Seawal menjengah alam remaja; 13-14 tahun. Awal kan? Saya dulu, sangat kurus sewaktu di sekolah rendah. Apabila memasuki sekolah menengah, ditambah dengan perubahan hormon, (baru nak up orang kata) saya mula dapat berat seimbang.

Tapi kesannya, saya mula perasan terdapat stretch marks pada kawasan-kawasan tertentu pada tubuh saya. Gelap dan hodoh. Memang sebagai remaja, saya akui saya rasa sangat rendah diri. 
Masalah ini tidak pernah selesai, sehinggalah bertahun-tahun kemudian.

Mencuba ESP Shaklee



Suatu hari, kalau tak silap pada 2012, Master Hadha perkenalkan saya dengan ESP. Asalnya beliau beri saya cuba segelas di rumahnya. Kata Master Hadha, bagus untuk lapik perut sambil boleh meningkatkan metabolisme, maklumlah saya bekerja shift adakalanya makan tak menentu lagi pula letih melayan Adam Dzikri yang baru menginjak 2 tahun masa tu.

Seteguk saya rasa, mm sedap. Saya beli 1 canister ESP dengan harapan siapa tak nak kurus kan? Hehe

Pada suatu hari, lebih kurang 2 bulan selepas mengamalkan ESP, saya perasan yang garisan gelap stretch marks pada tubuh saya semakin pudar. Eh, biar benar, detik hati saya. Untuk kepastian, saya hubungi Master Hadha. Alhamdulillah, memang betul rupanya. Haruslah saya teruja dan konsisten terus minum ESP.

Keyakinan diri makin bertambah



Rupanya boleh berkurang kesan stretch marks ni ye. Sekarang dah masuk tahun ke 4 saya mengamalkan ESP. Kesan rekahan pada kulit saya hampir- hampir tak kelihatan. Secara tak langsung keyakinan diri pun bertambah, sampaikan nak bercakap depan orang ramai pun rasa yakin je. 

Seronok sangat





PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.


Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:




0 comments: