Thursday 8 June 2017

4 JENIS MAKANAN YANG MEMBANTU MEMBERI TENAGA KEPADA IBU HAMIL





Ibu-ibu hamil memerlukan tenaga untuk rutin harian mereka. Selain dari mendapatkan rehat yang cukup, makanan yang diambil juga menyumbangkan tenaga buat ibu-ibu hamil.  Dibawah, saya kongsikanantara  4 jenis makanan yang membantu memberikan tenaga kepada ibu-ibu hamil.

4 JENIS MAKANAN YANG MEMBANTU MEMBERI TENAGA KEPADA IBU HAMIL

1.Tofu


 Kaya dengan protein, iron, kalsium, dan magnesium dan juga  kaya dengan Vitamin A dan  Vitamin K .

2.Prunes


Diperkaya dengan fiber yang membantu dalam sistem perkumuhan semasa mengandung.  Ia juga adalah sumber tenaga segera.


3.Kurma


Juga merupakan  salah satu sumber pemberi tenaga. Kaya dengan potasium dan serat yang akan dicerna serta merta untuk memberi tenaga segera kepada ibu yang hamil.


4.Susu



Kaya denngan kalsium untuk menguatkan tulang ibu dan juga bayi. Minum susu suam juga akan dapat membantu ibu untuk tidur dengan lena .



RAHSIA PUAN FITRIYATUL ASYIQIN KEKAL BERTENAGAN KETIKA HAMIL

Saya kongsikan rahsia Puan Fitriyatul kekal bertenaga ketika hamil.




Assalamualaikum. Nama saya Fitriyatul Asyiqin binti Mohd Rudin. Berumur 29 tahun dan mempunyai 2 orang anak.

Pengalaman saya sepanjang mengamalkan Set Hamil Shaklee sepanjang tempoh kehamilan anak ke 2 saya sangat berbeza berbanding anak sulung saya yang mana masa anak sulung saya mengambil supplemen lain. 

Masalah bleeding sepanjang kehamilan pertama

Sepanjang kehamilan anak ke 2 saya alhamdulillah saya tiada masalah yang besar HB cantik cuma alahan je ada tapi berbeza anak sulung dulu yang mana rahim saya lemah dan terpaksa disuntik ubat kuatkan rahim sejak kandungan berusia 5 bulan dan saya mengalami bleeding sepanjang kehamilan. Aktiviti saya juga terpaksa dikurangkan kerana terpaksa berehat dikatil atas nasihat doktor pakar sakit puan. 

Consume set pre-natal Shaklee

Alhamdulillah sepanjang kehamilan ke 2 saya mengambil fullset Set Hamil Shaklee yang mana mengandungi ESP, Vitalea Multivitamin, B-Complex, Ostematrix, Vitamin C dan juga Omega Guard. Ianya banyak membantu saya kekal cergas sepanjang 41 minggu usia kehamilan saya. Dan ESP dalam Set Hamil ini juga membantu untuk kesihatan dan kuatkan rahim.

Sehingga ke saat akhir kehamilan saya yang ke 2 ini masih mampu memandu kereta sendiri menghantar dan ambil anak dari sekolah. Sangat berbeza berbanding kandungan pertama dulu yang mana saya rasa ketika kehamilan ke 2 ini saya lebih cergas dan bertenaga.

Dan berat badan saya ketika hamil kali ke 2 ni sangatlah berbeza dengan yang pertama. Yang pertama dulu hampir mencecah 90kg tapi kali ke 2 ni tak sampai pun 80kg.

Anak bebas jaundice

Dan Alhamdulillah sangat anak ke 2 ni tiada masalah jaundice. Saya kategori darah O positif yang mana selalunya dimomokkan tak boleh elak dari masalah jaundice nih. Masa anak sulung saya dulu trauma rasanya hampir sebulan jaundice tak hilang sampailah nak cucuk sebulan baru turun jaundisenya.

Alhamdulillah syukur Ya Allah. Dan kalini saya sedang berpantang dan mengamalkan fullset Set Berpantang Shaklee pula.

Inilah Shaklee Effect saya.


KEBAIKAN SET KEHAMILAN SHAKLEE

Multivitamin(Vita-lea) 
Mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


B Complex 

Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.



Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) 
Vita C shaklee tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.  



Kalsium(Ostematrix) 


Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki rangsangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggang,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung. Kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.


ESP(Energy Soy Protein) 

Esp membantu memberikan ibu tenaga bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Selain itu,protein juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.


Nota: Ibu-ibu hamil hendaklah mendapatkan nasihat daripada doktor anda sebelum consume apa-apa vitamin.



PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.


Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:




0 comments: