Friday 14 October 2016

KEBAIKAN MINYAK IKAN OMEGA-3 UNTUK MENURUNKAN BERAT BADAN

KEBAIKAN MINYAK IKAN OMEGA-3 UNTUK MENURUNKAN BERAT BADAN



Omega-3 membakar lemak dalam tubuh dengan bertindak balas pada hormon yang dipanggil Leptin. Leptin memberi signal kepada otak untuk mengurangkan selera makan kita dan dengan itu, kita akan makan dengan sedikit.

Leptin dapat meningkatkan tahap metabolisme badan melalui peningkatan output hormon tiroid. Setiap sel dalam tubuh bergantung kepada hormon tiroid untuk mengawal metabolisme badan. Apabila metabolisme badan meningkat, mudah untuk kita menurunkan berat badan.

Jika tindak balas badan dengan Leptin kurang lancar, sebaliknya pula berlaku di mana kita akan berasa lapar yang teramat dan akan menyebabkan kita sentiasa makan dan mengumpul lemak pada tubuh. Apa yang perlu, kita boleh amalkan pengambilan Omega-3 untuk membantu badan bertindak balas lebih lancar dengan Leptin. Untuk itu, metabolisme badan meningkat dan pembakaran lemak juga turut meningkat.


BAGAIMANA MINYAK IKAN OMEGA-3 MEMBANTU MENURUNKAN BERAT BADAN



1) Minyak Ikan Mengurangkan Lemak dan Membina otot . 

Dalam satu kajian ada menyatakan seseorang yang mengambil kira-kira 2 gram Omega 3 asid lemak ( EPA dan DHA) setiap hari selama 6 minggu. keputusannya mereka hilang lebih daripada 2 lbs. Lemak badan . juga didapati  kurang 1 paun dan bertukar kepada otot.

2) Minyak Ikan mengurangkan Selera .

Jika anda mahu kekal kenyang lebih lama antara waktu makan, ambil beberapa kapsul minyak ikan selepas anda makan boleh membantu anda merasa kenyang.

Dalam satu kajian, wanita yang mengamalkan minyak ikan berasa kenyang lebih lama dan membantu mengurangkan pengambilan makanan. Lama kelamaan , ini akan membantu anda menurunkan berat badan tanpa rasa lapar .

3. Minyak Ikan Menjadikan Program Diet dan Latihan Penurunan Berat Badan Anda Lebih Berkesan.

Dalam satu kajian , subjek mengambil minyak ikan kehilangan berat badan lebih daripada mereka yang mengambil suplemen plasebo. Kedua-dua kumpulan mengikuti program mengurangkan kuantiti makanan dan bersenam di luar beberapa kali seminggu.

4. Minyak Ikan Membantu mengurangkan Penyimpanan Lemak.

Satu kajian menunjukkan bahawa makanan tambahan minyak ikan boleh mengurangkan risiko penyimpanan lemak. Ini kerana minyak ikan meningkatkan  sensitiviti insulin.  Sel-sel badan yang berfungsi dengan baik serta sensitif terhadap insulin adalah kunci untuk mengurangkan berat badan dan kekal sihat . Ini kerana, lebih sensitiviti sel-sel terhadap insulin, lebih sedikit kebarangkalian untuk makanan di simpan sebagai lemak di dalam badan anda.

Anda berminat untuk mencuba makanan tambahan minyak ikan?? boleh dapatkan dari saya dengan konsultasi berterusan. Hubungi saya ditalian 012-5932706


0 comments: