Tuesday 23 June 2015

My big WHY in shaklee's business

Assalamualaikum...


Hai semua, apa khabar? Harap anda semua sihat hendaknya. Sebelum ni entry saya ada bagitau top 5 kenapa saya buat business shaklee (klik sini untuk cerita lanjut). Tapi tahukah anda setiap yang berjaya mesti ada yang support di belakangnya, kalo suami isteri la tulang belakangnya, macam saya my big why buat shaklee ni sebab mak saya.


posing dekat lumut

Sebenarnya di peringkat permulaan saya tak bagitau mak saya yang saya dah register sebagai ahli shaklee. Kalo ikutkan mak memang tak bagi saya nak berniaga apa pon hatta nak amik alih busines catering mak yang sedia ada pon dilarangnya. Mak kata susah buat business ni nak kena fokus.

Mula-mula saya approach mak , syaa belikan mak vitamin memandangkan mak payah nak minu susu hehehe, syaa bagi mak ostematrix. Tapi apakan daya oleh sebab ade bau susu mak taknak juga. Last choice saya belikan mak vivix. Alhamdulillah mak suka. Mana taknya kita cakap sudu kecik mak pakai sudu besar hehe sedap katanya. Lepas tu saya mengorak langkah saya ceritakan pada emak macam mana business shaklee ni sebenarnya. Alhamdulillah mak terima dengan baik. Tambahan pula bila mak tengok saya buat business shaklee tanpa perlu rushing, tak payah keluar modal beribu-ribu, tak terikat dengan stok banyak,jadi antara faktor yang mak bagi saya buat business shaklee ni.

Masih terngiang-ngiang mak kata dekat saya, "mak doakan ana berjaya dengan shaklee". Benarlah kata orang restu keluarga tu penting. Alhamdulillah walaupun saya masih lagi rank distributor saya tak pernah lagi miss dapat bonus every month. Mak pesan kecik ke besar ke bonus kena bersyukur sekurang-kurangnya boleh topup duit tol balik kampung hehe.

Ini serba sedikit kisah saya dengan mak saya. Anda diluar saya boleh kongsikan cerita anda juga. SAYA SAYANG MAK SAYA.

Alamak dah sebak, ok la wait for my next entry ya!

0 comments: