Monday 13 November 2017

TURUNKAN BERAT BADAN TANPA PERLU BERLAPAR


Anda nak turunkan berat badan tapi tak berjaya?  Anda terpaksa berlapar nak hilangkan berat badan?

Dahulu saya juga pernah tersilap langkah dalam proses penurunan berat badan. Saya dimomokkan dengan cara jika makan sedikit ataupun istilah ‘berlapar’ berat badan akan turun dengan cepat. Tetapi cara itu tak berkesan untuk saya kerana saya seorang penghidap gastrik.

Jadi apa yang saya buat turunkan berat badan? Selepas mengenali Shaklee, saya belajar cara yang sebaiknya yang boleh membantu weight loss.  Perkara utama ialah cara pemakanan. Saya tak skip waktu makan. Yang utama nya ialah waktu sarapan, makan tengah hari dan juga makan malam. Untuk makan malam saya akan pastikan saya makan sebelum pukul 8 malam. Bagi snack brunch dan supper saya akan ambil jika terasa lapar sahaja.

Perkara kedua yang saya lakukan untuk penurunan berat badan adalah dengan pengambilan vitamin secara konsisten. Vitamin-vitamin yang saya ambil ialah lecithin dan juga alfalfa Shaklee. Kedua-dua vitamin ini menjadi vitamin kesukaan saya dan memang saya tak pernah skip makan. Lecithin membantu proses memecahkan lemak dan alfalfa pula bertindak sebagai ejen detoks.





Alhamdulillah sehingga kini sudah berbelas kilogram penurunan berat badan saya. Sebab itu saya katakan kedua0dua vitamin ini menjadi vitamin kegemaran dan kesukaan saya.


Kebaikan lain lecithin ialah:




1.Melindungi hati.
 menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak.


2.Mencantikkan otot dan kulit
Mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

3.Memperbaiki alergi
menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi.

4.Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
Lecithin Shaklee mengandungi Kolina. Kolina berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang bolehmempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory).

5.Meringankan sembelit
melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.


Kebaikan lain untuk alfalfa Shaklee:




 1. Kaya dengan vitamin dan mineral    
Alfalfa Shaklee Mengandungi vitamin B, C, E dan K dalam jumlah yang seimbang.      Mengandungi mineral Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi. Alfalfa      Shaklee turut mengandungi, Flourida, Protein, Mineral Surih, Serat, Asid Lemak      dan Antioksidan.

 2. Alfalfa bermanfaat dalam penyerapan protien, dan karbohidrat.

 3. Alfalfa juga bertindak sebagai pembersih darah 




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:






2 comments:

Balqisy Baklee said...

waaaahhh.. tahniah... berapa total kg yang dah berjaya dikurangkan tu?

Unknown said...

hampir 15kg dh sis.. alhamdulillah