Sunday 26 November 2017

PERCUTIAN BAJET 2 HARI SATU MALAM KE BUKIT BENDERA DAN BATU FERINGGHI



Diam tak diam hampir 10 tahun dah saya duduk di pulau pinang ni. kalo nak diikutkan sepatutnya saya dah mahir tempat-tempat yang ada disini tapi apakan daya kekangan membataskan saya nak keluar berjalan-jalan.

So saya decide dengan kawan pejabat nak pegi naik ke bukit bendera dan berehat di batu feringghi. tak lama pon, pecutian bajet je 2 hari 1 malam. lari sekejap dari stress keje hehe.


Nampak tak muka excited kami. lepas subuh kami dah keluar dari rumah terus ke tmpat pertama iaitu bukit bendera. Jangan risau ye memang tempat ni bukak awal pagi. Tempat parking pon banyak cuma kalo ada bawak warga tua bleh drop by kat entrance then baru parking.


Apa yang ada kat bukit bendera ni? nak naik atas bukit bendera ni kita kena naik bas ala-ala keretapi.. lupa nk snap pic mvm.mana rupa gerabaknya..  kat atas ada love locck macam dalam pic kat atas, lepas tu boleh naik keta buggy tour tengok rumah orang hartawan, ada juga mini taman haiwan boleh ambik gambar.  yang latest ada sky terrace. masa saya pegi ni belum siap 100% lagi. untuk makluman ada juga hotel tau dan bunga bungaan yang cantik.. ada lagi tempat menarik tapi kami tak masuk sebab nak cepat.


Next kami pegi muzium patung lilin. tengok gambar saya dengan jack sparow. muzium ni ada macam-macam watak animasi dalam bentuk patung lilin. cuma yang tak best sikit sebab patung lilin ni dalam kotak khas, kita tak boleh pegang so koramg kena pandai cari angle bila nak bergambar.

Actually lepas pegi ke muzium kami ada pegi area air terjun tapi lupa dah namanya. kalo korang nak relaks santai di air terjun boleh la pergi ke air terjun nya. . takde pulak gambarnya dengan saya.. mana peginye lupa pulak hehe.. dan ada satu lagi tempat kami tak dapat nak masuk iaitu taman rama-rama sebab under construction lagi. kalo korang minat suka extreme boleh yerus ke esplanade ok. main la puas-puas. saya tak pergi sebab tak boleh main haha.


Dah penat berjalan kami check in hotel.. memang pilih hotel dekat area pantai.. senang walk in je. makanan pon senang nak cari. Kami menginap dii d'feringghi hotel sekarang dikenali sebagai d'haus feringghi kalo tak silap. kenapa kami pilih sini? sebeb dekat dengan laut. seberang jalan aje. satu lagi malam ada road walk.. depan hotel aja.

Tu dalam pic posing sakan kat tepi pantai. kat pantai ada aktiviti jet ski, parasailing pon ada.. kami tak naik, ambil angin sepoi bahasa je disana hehe.

Sebenarnya ada banyak lagi tempat menarik yang kami tak jelajah lagi. Insyaallah bila ada kelapanhan kami nak pegi teroka lagi island penang ni. 

Nak bercuti tak perlu jauh cari yang disekitar anda pon boleh untuk berehat ok. Hepi holiday ye.




2 comments:

Balqisy Baklee said...

Sejak dh besaq ni x pnah p lg bkt bndera... Nk p lah nnt...

Unknown said...

pegi kak best tau