Wednesday 22 November 2017

5 TIPS CERAHKAN KULIT MUKA TANPA MENGGUNAKAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA




Terdapat pelbagai produk dipasaran yang dapat membantu mencerahkan kulit wajah. Namun, anda harus berhati-hati dalam membuat pilihan kerana sesetengah produk mempunyai bahan kimia yang terlarang dan merbahaya. Tersilap memilih produk akan mengakibatkan kulit wajah akan rosak.

Bagi anda yang nak cerahkan kulit wajah, kenal pasti dahulu punca yang menyebabkan kulit kita menjadi gelap. Mungkin faktor sunburn ketika bersukan, faktor terdedah sinaran matahari yang terlalu lama di tempat kerja dan lain-lain faktor punca kulit menjadi gelap. Setelah dapat dikenalpasti, barulah senang kita mencari jalan penyelesaiannya.

Dibawah saya kongskan tips untuk mencerahkan kulit tanpa perlu menggunakan bahan berbahaya.

5 TIPS MENCERAHKAN KULIT

1. Skrub Tomato

Cara putihkan kulit yang pertama adalah dengan menggunakan tomato. Selepas anda mencuci muka dengan bersih ambil sebiji tomato dan di belah dua, gosok dan sapukan tomato tadi ke wajah anda dan biarkan selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air bersih,


2. Minum Air Putih Secukupnya


Apabila tubuh mendapat air yang cukup, kulit juga kelihatan lembap, bersih dan cerah secara semulajadi. Minum air sekurangnya dua liter sehari bagi memastikan sistem dalaman dapat berfungsi dengan baik.


3. Air Beras


Air bilasan dikatakan mampu haluskan dan putihkan kulit. Caranya mudah sahaja ambil air bilasan tadi dan amalkan berendam dalam air bilasan beras selama 15-20 minit setiap hari.


4. Yogurt Asli

 



Caranya ambil yogurt asli dan lumurkan di wajah dan di leher dan dibiarkan kering sebelum dibilas dengan air bersih. amalkan 3 kali seminggu.



5. Vitamin

Makan vitamin yang bersesuaian dapat membantu mencerahkan kulit. Shaklee juga mempunyai vitamin yang dapat mencerahkan kulit. VITAMIN E SHAKLEE membantu dalam mencerahkan kulit.

Antara kebaikan vitamin e Shaklee untuk kulit ialah:

  • Mengurangkan Kesan ‘Sunburn’
  • Meningkatkan Ketegangan Kulit
  • Mengurangkan Garis Halus dan Kedutan
  • Mengatasi Kulit Kering
  • Menghilangkan Parut

Di bawah saya kongsikan testimonial bagaimana vitamin e membantu pengguna mencerahkan kulit tanpa perlu menggunakan bahan merbahaya.


TESTIMONI: NOR RUZANNA HANEE


Assalamualaikum

Saya Nor Ruzanna Hanee atau lebih manja dipanggil sebagai ana. Dulu-dulu orang panggil saya dengan gelaran ‘dayang senandung', mula-mula tu ok la tapi lama-lama terkesan plak rasanya orang panggil macam tu.. dalam hati Allah je tau betapa sedihnya. Macam-macam usaha saya lakukan nak hilangkan kulit kusam dan berminyak ni sampaikan kulit saya jadi sensitive akibat tersalah menggunakan produk..

Then takdir Allah saya dipertemukan dengan Shaklee. Permulaan saya consume Vitamin E Shaklee ni masa tu Vitamin C Shaklee tiada di pasaran, nak kena tunggu lama then saya decide nak guna vitamin E Shaklee. Masa tu bajet ciput tapi setelah ditambah tolak bahagi saya beli, lagipun Vitamin E ni tahan 4 bulan sebab pengambilannya sebiji je sehari.Bonus lain, Vitamin E ni boleh dijadikan masker, jimat kan hehe.

Alhamdulillah kini , kulit wajah saya beransur hilang kusamnya plus dah kurang berminyak dengan pengambilan Vitamin E secara konsisten. Tona kulit pun menjadi sekata and tiada lagi yang memangil saya dengan gelaran ‘dayang senandung'..





********************************************************


PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.



Untuk response yang pantas anda juga boleh:



2 comments:

Balqisy Baklee said...

Waaaaa... Nmpk sgt beza muka dulu n skrg...

Unknown said...

alhamdulillah dh jumpa produk yg sesuai dan selamat