Tuesday 15 March 2016

TESTIMONI VIVIX UNTUK KANSER PARU-PARU


KANSER PARU-PARU







Kanser paru-paru, juga dikenali sebagaikarsinoma paru-pari atau karsinoma pulmonari, adalah tumor mengancam (malignant tumour) pada paru-paru. Ia bercirikan pertumbuhan sel luar kawal pada tisu paru-paru. 


JENIS KANSER PARU-PARU


Ada dua jenis utama kanser paru-paru, yang kedua-duanya berbeza dan memerlukan rawatan yang berbeza iaitu

Non Small Cell Lung Cancer (NSCLC), terbahagi kepada:

Karsinoma squamosa: Jenis ini adalah jenis kanser paru-paru yang umum. Kanser ini berkembang di dalam sel yang berada di saluran udara. Jenis kanser ini seringkali disebabkan oleh rokok

Adenokarsinoma: Jenis ini berkembang dari sel-sel yang menghasilkan lendir (kahak) pada permukaan saluran udara (airways). Jenis kanser ini lebih umum.

Karsinoma sel besar: Bentuk sel kanser ini dibawah mikroskop sesuai namanya: sel bulat besar. Sering juga disebut undifferentiated carcinoma.

Small Cell Lung Cancer (SCLC)

Lebih dari 80% masalah kanser paru-paru merupakan jenis NSCLC.

Mesotheolima adalah sejenis kanser yang menyerang mesothelium, iaitu membran tipis yang melapisi dada (pleura) dan abdomen (peritoneum). Kadang-kadang ia terjadi kepada orang yang terdedah dengan asbestos.





TANDA-TANDA AWAL KANSER PARU-PARU


1. (depresi) atau perubahan mood lain
Ini termasuk juga kebimbangan dan simptom psikiatrik yang lain. Perubahan perangai atau mood ini boleh dirasakan sendiri atau dapat dilihat oleh orang di sekelilingnya.

2. Selalu sakit yang berulang-ulang
Sakit yang berulang-ulang beserta dengan selesema, flu, batuk-batuk atau pnemonia (radang paru-paru) terutamanya di kalangan perokok. Ini disebabkan kanser ini terdapat di tisu paru-paru dan tiub bronkia yang menghasilkan simptom menyerupai flu atau batuk-batuk yang tidak baik-baik.

3. Hilang selera makan dan turun berat badan secara mendadak tanpa sebab
Apabila kanser paru-paru ini sudah merebak ke hati, pengidapnya akan hilang selera makan.

4. Buah dada lelaki membesar secara abnormal (gynecomastia)
terutamanya di kawasan bawah puting susu, bukannya di sekeliling tisu buah dada orang lelaki. Ini disebabkan oleh tumor kanser paru-paru ini merembeskan hormon, protein dan bahan lain ke dalam salur darah dan menyebabkan hormon badan tidak stabil yang membawa kepada pertumbuhan buah dada lelaki.

5. Keletihan luar biasa
Badan terasa letih kerana bahan yang dirembeskan ke dalam salur darah oleh tumor kanser paru-paru ini mempengaruhi paras oksigen, kesihatan sel darah merah, mengganggu fungsi kelenjar adrenal dan aspek lain dalam pengeluaran tenaga.

6. Hujung jari sakit dan menebal atau bengkak
Ini merupakan tanda biasa bagi kanser paru-paru. Kadang-kadang simptom ini disangkakan sebagai simptom masalah nutrisi (pemakanan) atau alergi.

7. Nafas pendek dan dada berbunyi
Tanda ini seperti orang astma. Keadaan ini terjadi kerana pertumbuhan tumor kanser paru-paru ini mengganggu kelancaran fungsi paru-paru menarik nafas masuk dan menghembuskan nafas keluar.

8. Batuk berpanjangan atau suara ke dalam disertai dengan air liur yang banyak keluar
Batuk berpanjangan ini adalah seperti batuk perokok sehingga berbulan-bulan, malahan ada yang sampai bertahun lamanya. Batuk ini kering seperti tanda alergi atau batuk yang basah yang berkait dengan flu atau selesema. Kahak yang keluar terdapat kesan-kesan darah. Ini mungkin disebabkan salur bronkus tersumbat oleh tumor atau mukus, apabila batuk maka sebahagian darah daripada tumor ini akan masuk ke dalam kahak.

9. Otot lemah dan terasa tidak larat melakukan aktiviti fizikal harian yang biasa dilakukan
Ini disebabkan tumor di paru-paru menghasilkan antibodi yang menyerang otot dan merembesakan bahan kimia yang boleh mengganggu aktiviti biasa sel darah merah yang boleh juga menyebabkan anemia.

10. Sakit dada, belakang, bahu atau perut
Selalunya tanda sakit dada dan belakang ini disalahertikan atau disangka sakit otot biasa atau sakit jantung. Sakit dada dan belakang ini adalah disebabkan oleh pertumbuhan tumor yang menekan saraf di bahagian-bahagian tersebut.

Oleh itu, jika anda mempunyai satu atau lebih tanda-tanda amaran yang dinyatakan di atas, eloklah dapatkan pemeriksaan doktor pakar (jangan hanya bergantung kepada pemeriksaan doktor di klinik-klinik biasa yang selalunya dianggap sebagai sakit, batuk atau demam biasa)






TESTIMONIAL SHAKLEE DAN KANSER PARU-PARU






Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya. Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah didiagnosis dengan tumor paru-paru, dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didiagnosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka! Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah.

Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telur, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Kompleks Shaklee), dan tidak ada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya dengan pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya tidak begitu memuaskan.


Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya pada Julai tahun ini. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini saya. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk   temujajnji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa “kad laporan” saya SEMPURNA! Orang sentiasa bertanya kepada saya, “Apakah produk Shaklee yang anda ambil?” Dan jawapan saya sentiasa,” Semua! ” Memang betul, SEGALANYA, kerana ia adalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya.

Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan – Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri saya, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan.


Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka memberi saya sepanjang hidup saya. “- Master Law Chu Hian



VIVIX SHAKLEE DAN KANSER



dah baca kan testimonial master law? Yang penting kita perlulah mengambil langkah pencegahan dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat dan yang paling utama untuk mengelak kanser paru-paru ini ialah dengan berhenti merokok dan jauhi asap rokok.

Boleh klik sini untuk lihat bagaimana 4 cara vivix bertindak dengan tubuh kita.



Bulan mac 2016 promosi vivix shaklee twin pack tau.. berbaloi-baloi harganya.. klik sini untuk tengok benefitnya..


Untuk pertanyaan atau pesanan hubungi ruzanna di talian 012-5932706









0 comments: