Sunday 13 March 2016

CARA MENCEGAH STROKE

STROKE




Mengikut statistik, 1 dari 6 orang rakyat Malaysia berisiko menghadapi Strok! Strok merupakan pembunuh keempat rakyat Malaysia.  Kadar peningkatan sebanyak 300% di kalangan rakyat negara ini iaitu 17,909 pada tahun 2005 kepada 52,000 pada tahun 2006. Lebih 90% daripada mangsa strok meninggal dalam tempoh sebulan.


PENYEBAB STROKE

Kolestrol


Akibat kolestrol yang tinggi dan terdapat tumpukan lemak pada pembuluh darah, boleh menyebabkan pembuluh darah menjadi pecah yang menyebabkan penyakit stroke.

Penyakit diabetes



Penyakit diabetes terjadi kerana faktor keturunan atau pemakanan. Penyakit diabetes juga  di pengaruhi oleh makanan yang di makan mengandung kadar gula yang tinggi.


Penyakit jantung


Jantung berperan  penting untuk mengepam darah agar mengalir ke seluruh badan namun  jika jantung mengalami gangguan menyebabkan peredaran  darah tersumbat dan menyebabkan penyakit stroke terjadi.


 Kurang bergerak




Kurang melakukan pergerakan juga menyebabkan peredaran darah tidak lancar dan tersumbat yang menyebabkan nya menjadi pecah, sehingga berakhir menjadi penyakit stroke.


Sejarah keluarga



Sekiranya anda mempunyai ahli keluarga yang terkena serangan strok, anda juga berisiko tinggi untuk menghadapi serangan strok.


2 JENIS STROKE



Stroke iskemik
Stroke iskemik terjadi bila pembuluh darah yang mengalirkan darah ke otak kita tersumbat. Jenis stroke ini yang paling umum (hampir 90% stroke adalah iskemik).

Stroke hemoragik.

Stroke hemoragik disebabkan oleh pembuluh darah yang bocor atau pecah di dalam atau di sekitar otak sehingga menghentikan pengaliran darah ke jaringan otak.



GEJALA STROKE



-  kehilangan keseimbangan
-  mengalami lumpuh pada wajah
-penglihatan kabur
-pening kepala secara tiba tiba
-lumpuh pada sebelah tangan dan kaki
- lumpuhan pada mulut
- pengsan secara tiba tiba


PENYEMBUHAN GEJALA STROKE


Pola makanan



Pastikan anda mengambil makanan dengan diet yang seimbang.. lebihkan sayuran dalam hidangan anda. Anda juga boeh mengambil buah-buahan sebelum anda makan unguk membantu anda berasa lebih kenyang.



Bersenam



Lakukan senaman yang memerluan pergerakan kerana ia dapat membantu melancarkan peredaran darah anda.

Bawang putih


Anda boleh menambahkan bawang putih kedalam hidangan anda kerana ia dapat membantu mengelakkan penggumpalan darah yang menebabkan stroke.


Hindari Stress dan Deperesi



Stress dan deperesi adalah salah satu penyebab risiko stroke. Kedua masalah ini akan menggangu dan Jika tidak dapat diatasi maka kedua hal ini akan menimbulkan masalah yang berkepanjangan.


VIVIX SHAKLEE DAN STROKE





1. Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang typo rosak, mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

2. Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot oleh itu menggalakkan sel menjadi sihat semula.

3. Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (iaitu penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita.

4. Ramuan Vivix juga adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (iaitu kandungan dalam anggur muscadine) yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel.

5. Vivix membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang menyebabkan serangan kardiovaskular/ jantung.

6. Ramuan Vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

7. Ekstrak elderberry membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

8. Ekstrak lobak ungu membantu dalam kesihatan salur darah, platlet, dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

9. Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal.

10. Pengguna Vivix telah menunjukkan bukti bahawa Vivix banyak membantu pemulihan pesakit strok
e.


Untuk testimonial penyakit stoke dan vivix shaklee klik disini ya.


Apa yang penting, kita kenalah amalkan gaya hidup yang sihat.. jika terdapat tanda atau gejala awal stroke segerah berjumpa dengan doktor ye.. untuk sebafang pertanyaan atau pesanan hubungi saya , ruzanna ditalian 0125932706.

0 comments: