Tuesday 9 June 2015

Resepi sup sayur pantas untuk lunch box saya

Assalamualaikum, hai semua

Sejak peak period ni memang saya busy bebenor huhu .. Kadang masak pon main campak-campak aje.. Worst senario tak sempat nak masak langsung tak sempat nak masak..

Actually saya memang selalu bawa bekal ke pejabat, jimat masa jimat wang hehe.. Nak nak dlm proses recovery saya ni kena pantang makan sikit (walaupun terkadang ku langgar juga pantang hehe). Biasanya tuk bekal lunch saya akan siap-siap masak malam hari sebelumnya.. Senang pagi panaskan masuk bekal terus.. 

Alkisahnya semalam saya balik lewat atas tuntutan koje.. Badan dah penat tapi nak kena masak juga.. Lalu tanpa segan silu saya bukak la peti ais tengok apa bahan yang ada.. Ade sayur sawi, carrot, jagung, batang saleri apa lagi menu terlintas sup sayur la.. Ni pon dah jadi favourite pulak sejak akhir-akhir ni nak makan sup aje hehe..

Ni saya kongsikan resepi sup sayur pantas saya:

Bahan-bahan:

-sayur sawi
-carrot
-jagung kecil
-isi ayam
-batanng saleri(batul ke ejaan nye hehe)
-bawang putih( katuk)
-kiub ayam


cara masak:

Mula rebus ayam, bawang putih dan kiub. Next dah mendidih masukkan sayur. Jgn biar lama sangat nanti sayur lembik hilang khasiat hehe.. Lepas tu siap la done... kalo suka nak add on sayur lain silakan. Ikut selera masing-masing.

 lunch box saya-menu sup sayur

Alhamdulillah saya dah kenyang lunch .. Jom kongsikan resepi lunch box anda dengan saya. Kita tukar-tukar resepi 

Till then, stay tuned 



0 comments: