Tuesday 20 June 2017

KENAPA PERLU DETOX UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN?


Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.


Manfaat detox

-Meremajakan sel-sel sehingga kulit menjadi bersih, sihat dan lembut.
-Menurunkan berat badan
-Meningkatkan tenaga
-Menghilangkan racun / toksin dalam tubuh


-Membersihkan darah
-Membaiki fungsi hati dan ginjal
-Memperbaiki kadar gula darah dan tekanan darah
-Meningkatkan daya tahan tubuh
-
Mengatasi masalah pencernaan


Bagaimana detox boleh bantu turunkan berat badan?


Sebenarnya lebihan toksin menjadi punca utama badan kita GAGAL MEMBAKAR LEMAK atau kurang efisyen dalam membakar lemak. Akibatnya, diet nak turunkan berat tapi menjadi.Jadi, sebolehnya kita perlu detox dahulu untuk membersihkan toksin bagi membantu proses penurunan berat badan.


Jom kita ikuti satu perkongsian bagaimana Puan Noorbiha menurunkan berat badan beliau dalam masa yang sama dapat binus kulit cantik.


TESTIMONI : NOORBIHA BINTI ABU

[BERAT BADAN MENURUN DAN KULIT SEMAKIN CANTIK SEJAK AMALKAN VIVIX]



Saya mula makan Vivix sebab nak bagi sorongan pada suami. Dia ada ketumbuhan (cyst) di pangkreas. Pada mulanya suami tak nak makan, saya tak memaksa suami untuk makan Vivix tu tapi saya bagi tau bahawa pengambilan Vivix nie dapat mengurangkan/ melambatkan pembesaran cyst tersebut...



Lepas tu, suami mula makan apabila dia tengok saya makan Vivix tu... tapi tu la, tak lama pun dia makan dalam 2 ke 3 minggu.. Bila saya tanyakan apa yang dia rasa, rasa sakit berkurangan dari selalu, badan dia rasa cergas dan mood dia pun semakin baik. Mood tu dari segi melakukan kerja bertambah baik... 


Konsisten makan vivix


Pada masa yang sama, saya makan jugak Vivix tu tapi tak la macam suami saya kejap makan kejap tak. Saya konsisten makan Vivix tu sampai sekarang, saya dapati kesannya agak cepat, kulit muka saya yang berminyak dulu sekarang dah kurang tak la teruk macam dulu. Berat badan saya jugak semakin menurun, yang dahulunya tidak mahu berganjak dari angka 70kg ke 72kg sekarang dah mula menjejak ke angka 69kg dan ke bawah.. 


Ini saya baru makan Vivix dalam masa 1 bulan setengah sahaja tau... Saya tak perasan pun tentang berat badan ni makin mengecil, suami tegur "makan apa sekarang badan makin slim ni" malu pulak saya bila dia tegur begitu.. Kalau saya teruskan hasilnya pasti gempak kan? 


Berat badan menurun, kulit makin cantik


Selalu saya akan makan Vivix sebelum sarapan. Kenapa boleh kuruskan badan ya Vivix ni? Vivix jugak boleh melancarkan sistem dalam usus kita, setiap hari mesti akan membuang 2 ke 3 kali. Samada kita makan banyak ke sikit ke pasti keesokan harinya kita akan ke tandas untuk membuang.


Dari luaran pula, tona kulit muka saya semakin sekata, lembut dan halus je.. Saya suka sangat, lagi-lagi kat bahagian hidung saya ni, dulu hitam dari permukaan kulit muka sekarang. Alhamdulillah... semakin cantik... Alamak terpuji diri sendiri pulak... sorry ya...



PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee, boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.




Untuk response yang pantas anda juga boleh:





0 comments: