Tuesday 6 June 2017

KEBAIKAN ALFALFA UNTUK KESIHATAN LUARAN DAN DALAMAN SUAMI ISTERI



Alfalfa atau nama scientificnya "Medicago Sativa" merupakan tumbuhan yang tergolong dalam kumpulan kekacang. Secara fizikalnya Alfalfa ni dapat tumbuh setinggi 1 meter dan mempunyai bunga kecil berwarna ungu.

Akarnya boleh tumbuh kedalam bumi hingga 20 kaki panjang berbanding tumbuhan lain, sebab tu ia boleh serap pelbagai nutrisi. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 jenis zat galian seperti kalsium, potassium, fosforus dan zat besi, 10 jenis vitamin termasuk vitamin A, C & E, 8 jenis enzim dan fitokimia.


Kandungan Nutrisi Alfalfa

1.         Kaya dengan klorofil. Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
2.         Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa. 
3.         Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu, 13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu. 
4.         Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144 kali lebih daripada hati. 
5.         Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan asid toksik dalam sistem badan kita.



Khasiat Alfalfa Untuk Manusia

Antara khasiat alfalfa:

1. Mengawal Kandungan Kolesterol Darah
2. Mengatasi masalah pencernaan
3. Menyingkirkan Toksin Dari Badan
4. Menghilangkan ketagihan alkohol
5. Mengurangkan gejala menopaus
6. Tinggi kandungan Vitamin K
7. Dapat melegakan asma
8. Mencegah Kanser
9. Untuk merawat Anemia



ALFALFA COMPLEX SHAKLEE KACIP FATIMAH MODEN

Alfalfa complex Shaklee digelar kacip Fatimah moden kerana khasiatnya. Antara kebaikan alfalfa complex Shaklee:



TESTIMONIAL ALFALFA COMPLEX JAGA KESIHATAN LUARAN DAN DALAMAN SUAMI ISTERI



TESTIMONI: ASFA NORAIN MASRI



Assalamualaikum W.B.T. semua.

Saya Asfa Norain Masri. Saya berumur 31 tahun. Saya mempunyai 3 orang anak.Saya ingin berkongsi cerita tentang kelebihan Alfalfa kepada saya dan suami.

Korang pernah bukan tercari-cari produk untuk dalaman wanita. Dah cuba pelbagai produk tiada yang serasi termasuk jamu dan bermacam petua. Perasan tak sekarang terdapat lambakan produk yang tidak diketahui bahannya.

Berjinak mengenali satu produk ini yang buat rasa sayang rasa rugi kalau tak dapat rasa walaupun sehari. Bila dapat Asfa dan suami berkongsi amalkan keistimewaan Alfalfa. Wow.. SUPERB penangan ALFALFA COMPLEX.

Stamina meningkat, badan ringan,kurangkan kelesuan dan keletihan

Kesannya sangat hebat sampai tak terkata bagi kami suami isteri. Suami cakap Alfalfa meningkatkan stamina, badan ringan,kurangkan kelesuan dan keletihan. Pengambilan Alfalfa membantu suami senang membuang, melawaskan, menyingkirkan toksin yang bertindak detoks darah hati dan usus. Hanya diri bisa merasai perbezaannya setiap kali pengambilan.

Wow... sebagai seorang wanita saya sangat menjaga bahagian keintiman. Pengambilan Alfalfa membantu seimbangkan hormon, memperbaiki sistem reproduktif wanita, memulihkan urat selepas bersalin dan meneutralkan asid dalam badan.

Kesihatan dalaman wanita semakin baik

Dengan konsisten mengamalkan ALFALFA saya merasa perubahan yang ketara miss V k**** apabila bersama suami,miss P rasa tegang, masalah keputihan hampir tiada dan paling seronok membantu mengurangkan masalah senggugut dan darah kotor haid keluar dengan lancar sekali. Korang patut cuba amalkan Alfalfa tau.

Sehingga sekarang pun Asfa masih amalkan Alfalfa sebab Alfalfa sebagai penggalak susu. Saya masih menyusukan anak yang berumur setahun 6 bulan. Alhamdulillah.. Untuk pengetahuan Alfalfa mengandungi 'galactogogue' membantu mempercepatkan dan menggalakkan penghasilan susu badan. Dan pengambilan Alfalfa membantu menyediakan tubuh badan ibu dengan banyak vitamin dan mineral.

Banyakkan kelebihan dan kebaikan Alfalfa kepada badan kita terutama sebagai wanita. Saya syorkan anda amalkan Alfalfa bagi menjaga aset anda sebagai wanita. Inilah vitamin pilihan saya. Terima kasih Shaklee.




PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.


Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:



0 comments: