Saturday 3 June 2017

CARA PULIHKAN STROKE DENGAN RAWATAN ALTERNATIF


Stroke atau bahasa melayunya dipanggil angin ahmar adalah merujuk kepada serangan kepada otak secara tiba-tiba yang menyebabkan kelumpuhan pada sebelah anggota badan. Biasanya berkaitan dengan masalah darah tinggi atau masalah kolestrol tinggi dalam darah dan masalah diabetis.
Secara teknikalnya, ia berlaku disebabkan oleh peredaran darah ke otak yang terganggu secara tiba-tiba (hipertensi tekanan darah) sehingga berisiko mengakibatkan dinding salur darah pecah. Kebocoran ini akan menyebabkan darah merebak ke bahagian dalam sekitar otak.

Akibat gagal menerima oksigen dan nutrien yang dibekalkan oleh darah, sel otak akan mula lemah dan mati. Semakin besar potensi darah yang bocor, semakin tinggi risiko strok yang bakal dihadapi. Penghidap strok kini tidak kira usia; baik yang berumur lanjut atau seawal usia muda, risiko strok tetap ada dalam kalangan rakyat Malaysia.

Tanda-Tanda Stroke

Simptom strok yang muncul secara tiba-tiba berikut mungkin menunjukkan kita sedang mengalami fasa awal serangan strok ringan:
  • Terasa lemah anggota, kaku atau kebas pada sebelah bahagian badan bermula dari muka, tangan hingga ke kaki atau salah satu diantaranya.
  • Gangguan penglihatan seperti kabur atau masalah fokus mata pada salah satu atau kedua-dua belah mata.
  • Mengalami masalah ketidakseimbangan pergerakan seperti sukar untuk berjalan dengan lurus, pening kepala, hilang keseimbangan atau lemah kawalan koordinasi badan, mudah jatuh dan sakit kepala tanpa sebab yang diketahui.
  • Mengalami kekeliruan, gangguan pertuturan atau sukar memahami percakapan


Keadaan penyakit-penyakit yang menyumbang kepada risiko yang tinggi untuk mendapat strok. Termasuklah:
1.Tekanan darah tinggi
2.Tinggi kolesterol
3.Penyakit Kencing manis
4.Kegemukan

Pemulihan Strok
Adalah teramat penting yang mangsa strok dirujuk kepada ahli fisioterapi secepat mungkin. Lebih cepat fisioterapi dimulakan, lebih cepat otak mempelajari semula pergerakan-pergerakan biasa, dengan itu menyusun kembali laluan-laluan deria rasa dan pergerakan ke otak.


CARA PULIHKAN STROKE DENGAN RAWATAN ALTERNATIF

Jom ikuti kisah Puan Hafza Aien, bagaimana beliau berikhtiar untuk memulihkan stroke suami beliau.
Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Pembedahan tempurung kepala
.
Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.


4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Ikhtiar dengan vivix shaklee

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...

(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Sila like dan share cerita saya ni supaya dapat membantu pada mereka yang mengalami masalah yang sama



Kebaikan VIVIX Shaklee untuk Penyakit Stroke

 Seperti yang diketahu, VIVIX SHAKLEE mengandungi 4 bahan utama. Kebaikan vivix shaklee untuk pesakit stroke adalah seperti berikut:

  • Untuk pesakit yang mengalami stroke, resveratrol ini membantu mengaktifkan semula DNA dan sel-sel yang mati akibat pecahnya salur darah ketika stroke menyerang para pesakit. Secara tidak langsung, pengambilan yang konsisten akan dapat membantu memperbaiki sel-sel mati akibat daripada stroke.
  •  Dalam kes pesakit stroke, polifenol juga dapat membantu memperbaiki sel-sel yang sudah tidak berfungsi. Siapa sangka sel yang telah mati akibat pecahnya salur darah pada tubuh manusia boleh terhasil semula untuk membantu sistem dala tubuh badan manusia? Ya, ia bukan perkara yang ajaib. Kerana setiap satu (1) minit sememangnya 6 juta sel akan mati di dalam tubuh kita. Pertukaran dan penambahbaikan sel akan berlaku dengan cepat apabila kita mengambil suber makanan yang tinggi anti oksidan!
  •  Punca berlakunya stroke ialah salur darah yang mengandungi kepekatan lemak yang tinggi menyebabkan darah tidak dapat beredar dengan baik, tersumbat sehingga pecahnya salur darah. Dengan purple carrot, ia dapat membantu mencairkan semula platlet yang bergumpal dalam salur darah sekaligus mengurangkan tahap kepekatan darah.
  •  Bukan sekadar antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrient seperti asid amino. Kesemua nutrient ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & stroke.

PERTANYAAN ATAU PESANAN?


Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.


Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.


Untuk response yang pantas anda juga boleh:

0 comments: