Tuesday 16 May 2017

4 CARA MENJAGA KULIT YANG SENSITIF DAN GATAL PADA KANAK-KANAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Hari ni saya nak kongsikan 4 cara untuk menjaga kulit yang sensitif dan gatal pada kanak-kanak.

Jom scroll kebawah



4 CARA MENJAGA KULIT YANG SENSITIF DAN GATAL PADA KANAK-KANAK

  • 1.               Losen


Anda boleh pilih yang mesra kulit kanak-kanak sebab kebiasaannya mengandungi kandungan yang tidak berminyak dan ada agen anti keradangan sangat sesuai utk kesan lembapan

  • 2.               Pilihan Sabun


Mandi dengan menggunakan sabun yang lembut tanpa pembersih yang boleh digunakan dengan/tanpa air.

  • 3.               Pilih tuala yang lembut


Gunakan tuala lembut untuk mengelap kulit.

  • 4.                Jangan menggaru


Elakkan menggaru di kawasan terdedah walaupun gatal.    Gunakan pelembap untuk menangani kegatalan tersebut. 





KRIM HERBAL BLEND UNTUK KULIT SENSITIF DAN GATAL




Umum yang sudah menggunakan krim herbal blend mengetahui akan kebaikannya.



Antara kebaikan krim herbal blend shaklee:





Dibawah saya kongsikan satu testimonial kurangkan kegatalan dan kulit sensitif dengan krim herbal blend shaklee.



KULIT SENSITIF BERANSUR SEMBUH SELEPAS AMALKAN HERBAL BLEND SHAKLEE


TESTIMONI : NADIA EZDANIE (AMNA BT. FIRAS)







Saya amat teruja untuk berkongsi pengalaman saya bersama Shaklee. Walaupun nampak remeh temeh di mata orang lain tetapi tetap merisaukan hati dan perasaan saya sebagai seorang ibu.


Saya dikurniakan 2 orang cahaya mata, sulung lelaki dan yang kedua perempuan. Di sini saya ingin berkongsi cerita mengenai anak perempuan saya yang bernama Amna Bt. Firas yang berusia 2 tahun.


Dia mempunyai kulit yang sangat sensitif dan dia juga mempunyai hobi yang sangat menarik iaitu mengkopeng/menggaru kudis yang ada di tubuh badannya sampai kudis tersebut luka kembali dan meninggalkan kesan parut yang tidak diigini. Ibu mana tidak runsing, tubuh anak daranya penuh dengan parut dan berbintang timur!!!!


Inilah contoh luka (dalam gambar) yang selalu si Amna menggaru/mengkopeng luka tersebut sehingga berdarah semula. Sebelum saya menggunakan Herbal Blend luka sebegini akan mengambil tempoh yang lama untuk sembuh bagi kulit Amna. Lama-kelamaan luka ini akan meninggalkan parut dan mengambil masa yang lama untuk kulit Amna untuk sembuh sepenuhnya seperti kulit asalnya.


Saya tidak perlu risau lagi dengan keadaan kulit Amna setelah saya mengamalkan Herbal-Blend di kulitnya. Selain dari luka, saya juga akan menyapukan krim Herbal Blend ini kepada Amna sekiranya terdapat gigitan nyamuk atau serangga ataupun gatal pada kulit dan ruam-ruam lampin. Setakat ini masalah saya telah dirungkai. It look simple but it is amazing for me. That is Shaklee.




PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.



Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.



Untuk response yang pantas anda juga boleh juga KILIK DI SINI.

0 comments: