Friday 1 April 2016

APA ITU KANSER

APA ITU KANSER


Kanser adalah penyakit yang disebabkan oleh pertumbuhan yang tidak terkawal sel-sel yang tidak normal atau abnormal di dalam badan. Ia berpunca daripada kegagalan sistem imun berfungsi dengan baik. Kanser yang tidak dirawat boleh menyebabkan penyakit serius dan kematian.


BAGAIMANA KANSER BOLEH TERJADI



BERMULA DARIPADA SEL YANG ROSAK MENJADI KETUMBUHAN
Setiap sistem dalam tubuh kita terdiri daripada binaan sel-sel yang kecil. Selepas 21 hari, setiap sel tersebut akan mati (proses ini dipanggil Apoptosis) dan diganti dengan sel yang baru. Kanser terjadi apabila ada sel yang sepatutnya mati, tapi tak mati. Sel ini dipanggilsel yang rosak.
Pada asalnya sel yang rosak ni tak merbahaya. Tapi oleh kerana ianya rosak, kadang-kadang ada sel ini yang akan menduplikasikan diri tanpa henti. Lepas 21 hari pun takde yang mati.
Semakin lama, sel yang rosak semakin membesar dan menjadi ketumbuhan ataupun dalam bahasa medic, tumor.  Ketumbuhan masih tak dikategorikan sebagai merbahaya kerana ianya localize dan boleh dibuang melalui pembedahan.

PERMULAAN KANSER YANG MERBAHAYA

Kondisi akan mula bahaya apabila sel yang rosak ini berkembang dan mengganggu susunan tisu di dalam badan. Apabila semakin membesar, kumpulan sel yang rosak ini juga akan memerlukan oksigen lalu menarik salur darah baru untuk terbentuk.
Dengan adanya salur darah yang bersambung dengan kumpulan sel rosak tersebut, maka bermulalah fasa yang berbahaya. Sel-sel yang rosak tersebut akan masuk ke dalam salur darah dan merebak ke kawasan-kawasan lain di dalam badan dan menyebabkan kanser.

FAKTOR YANG MEMBAWA KEPADA PENYAKIT KANSER

Banyak faktor yang membawa kepada penyakit kanser. Antaranya

§  Radikal bebas - setiap hari kita semua terdedah dengan serangan radikal bebas yang berpunca dari pencemaran, sinar uv, metabolisme, dan sebagainya. Tiada yang terkecuali.
§  Diet yang tidak seimbang - pertumbuhan kanser dalam darah berasid. Jika kita banyak makan makanan manis dan berlemak, badan kita akan jadi berasid dan menggalakkan pertumbuhan sel ini.
§  Genetik - mereka yang ada keturunan pesakit kanser sangat berisiko tinggi.
§  Gaya hidup tidak sihat  Merokok merupakan antara punca utamakanser yang menyumbang kepada 22% kes kanser di seluruh dunia dan 71% kematian daripada kanser paru-paru.


TANDA-TANDA AWAL KANSER



VIVIX SHAKLEE DAN KANSER


Kandungan utama dalam vivix adalah Resveratrol yang di percayai mampu merencatkan pertumbuhan sel-sel kanser secara signifikan.

Kajian Yang Membuktikan Vivix yang Mengandungi Resveratrol Mampu Mencegah/Melawan Kanser. 

·                     2011 (Annals of The New York Academic of Sciences ) menerusi kajiannya melaporkan Resveratrol mempunyai anti-kanser.
·                     2011 (FACEB Jurnal) kajiannay membuktikan Resveratrol mampu mencegah sel kanser payudara daripada membesar.
·                     2008(Universiti of Nebraska) menjalankan kajian dan mendapati resveratrol berjaya menghalang estrogen daripada bertindak balas dengan DAN dan menyebabkan kanser. 
·                     2012 ( University of Florida) menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinoganic yang mampu menghalang sel normal menjadi sel kanser. 



·                     Bahan-Bahan dalam VIVIX seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Sebab itulah, VIVIX mampu membantu pesakit kanser.
·                     VIVIX dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.
·                     VIVIX Dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.
·                     VIVIX Dapat meningkatkan sistem imun / ketahanan badan bagi membolehkan anda melawan kanser

KLIK SINI untuk lihat testimonial bekas pesakit kanser sembuh selepas mengamalkan  supplemen vivix.


Untuk sebarang pertanyaan atau pesanan, hubungi saya ; ruzanna di talian 012-5932706

0 comments: