Thursday 3 March 2016

4 BAHAN UTAMA VIVIX

Assalamualaikum , salam sayang semua.




Kalau korang nak tau, Vivix atau nama manjanya “ sirap Shaklee” mengandungi 4 campuran hebat yang unik iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Hebat sangat ke campuran ni? Jom kita kenali 4 ramuan hebat ini.



Polygonum Cuspidatum


Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini.


Polygonum Cuspidatum:
-anti-oksida yang kuat
-anti-inflammatory (anti-radang)
-anti-penuaan
-memperbaiki sel mati dan meningkatkan penghasilan sel hidup



Anggur Muscadine


Merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan  telah menjalani hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh para saintis Shaklee. Dengan saiz sebesar sebiji bola golf, anggur ini telah dibuktikan mengandungi lebih satu kromosom di mana para saintis mempercayai muscadine grape merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya.

Anggur Muscadine:
-mempunyai jumlah Potassium
§  untuk kekuatan otot
§  mengelakkan serangan angin ahmar
§  kesihatan jantung
§  meningkatkan keupayaan sistem saraf

-Fiber
§  mengelakkan sembelit
§  melancarkan sistem saraf

-Vitamin C
§  menguatkan sistem imunisasi
§  awet muda

- mempunyai Resveratrol semulajadi & Ellagic Agic
§  anti-oksida yang kuat dengan bahan anti-kanser




Elderberi Eropah



Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara. Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid. Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

Elderberi Eropah:

-meningkatkan sistem kesihatan dengan menguatkan daya imunisasi seseorang
-membantu mereka yang mengalami masalah kesihatan



Lobak Ungu


Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.


Lobak ungu:
§  mempunyai lebih anthocyanin dan lebih beta-carotene berbanding lobak lain.
§  meningkatkan kesihatan mata kerana kaya dengan Vitamin A.
§  Lutein memberi perlindungan daripada kanser kolon (kanser usus)
§  Mengurangkan kandungan gula dalam darah (bagi pesakit diabetes).

Bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan Vivix ni bukan sembarangan bahan. Semuanya ekslusif dan melalui proses kajian yang sangat teliti. Bukan mudah nak dapat semua bahan-bahan tersebut. Sebab tulah harganya sangat berbaloi dengan nilai untuk kesihatan yang ditawarkan.

Untuk pertanyaan atau info lanjut atau membuat pesanan mari ghoyat dekat ambo ye; ana di talian 012-5932706.


0 comments: