Friday 26 June 2015

Punca lebam bawah mata



Assalamualaikum hai salam sayang pembaca setia. Kali ni entry saya simple aje tajuk lebam bawah mata.. Apa lebam bawah mata??? Hehe bukan lebam sebab kena pukul tau .. Ni lebam orang panggil ‘mata panda’.. Apakah faktor yang menyebabkan lebam bawah mata ni terjadi? Adakah cara untuk mengatasinya?

Ate ape tunggu lagi moh baca info kat bawah.

PUNCA LEBAM BAWAH MATA

1. Keturunan
Ketipisan kulit di sekitar mata berbeza pada setiap orang, biasanya hal ini disebabkan kerana keturunan. Semakin tipis kulit seseorang, maka semakin nampak jelas bayang-bayang hitam di bawah mata.

2. Alergi
Akibat mata yang gatal karena alergi, orang akan cenderung menggosok kulit di sekitar mata. Hal ini akan membuat darah memenuhi pembuluh-pembuluh di bawah mata, yang akan membuatnya nampak gelap. Beberapa alergi pada makanan juga menyebabkan lingkaran hitam ini. Pencegahan terhadap alergi dan membiasakan diri tidak menggosok mata perlu diingat untuk Anda yang memiliki alergi pada mata.

3. Keletihan
Kurang tidur atau keletihan yang berlebihan akan membuat mata bekerja lebih keras sehingga pembuluh-pembuluh darah di sekitar mata juga lebih aktif dan terlihat sebagai bayang-bayang hitam di bawah kulit mata. Rehat dan tidur yang cukup adalah penyelesaian yang paling baik.

4. Usia
Seiring dengan bertambahnya usia, kulit akan kehilangan kolagen yang membuatnya menjadi lebih tipis dan tembus pandang. Dengan demikian bayang-bayang gelap akan semakin nampak. Perawatan untuk meremajakan kulit akan mengurangi lingkaran hitam yang muncul akibat usia.

5. Anemia
Kekurangan zat besi yang merupakan tipe paling umum dari anemia, juga boleh menyebabkan bayang-bayang hitam ini. Pada masa kehamilan dan menstruasi kulit akan menjadi lebih pucat karena kekurangan asupan zat besi dan hal ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas terlihat sebagai bayang-bayang hitam. Pengambilan suplement zat besi atau penambah darah akan mengatasi masalah ini.




PETUA ATASI LEBAM BAWAH MATA


 §  Hilangkan lingkaran hitam di sekeliling mata – anda boleh mencuba dengan    memotong sebiji kentang lalu dihiris tipis menjadi beberapa keping. Setelah    itu lekapkan hirisan kentang tersebut di sekeliling pada kedua belah mata.      Biarkan ia selama 10 hingga 20 minit setelah itu cuci menggunakan air            bersih.



    §   Hilangkan kesan hitam yang berada di bawah mata – anda boleh mencuba dengan memerah lemon dalam cawan. Setelah itu sapukan perahan secara perlahan di sekitar bawah mata. Amalkan dua kali setiap hari.



PRODUK SHAKLEE UNTUK ATASI LEBAM BAWAH MATA



Shaklee Enfuselle Eye Treatment  membantu mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal:

●233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
●120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
●209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
●32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
●Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
●Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
●Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
●Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.


Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan:
Id:908559
012-5932706

fb:hanee’s wardrobe

0 comments: