Wednesday 1 April 2015

Bagaimana GLA Shaklee membantu wanita mudah hamil


Biasa dengar Shaklee GLA Complex tak? Kita biasa dengar EPO kan. Haa kalau nak tahu Shaklee GLA Complex adalah EPO versi Shaklee. EPO sebenarnya adalah gamma-linolenic acid (GLA) yang diekstrak dari Evening Primrose Oil (EPO). Jadi mudahnya ia dipanggil sahaja EPO.
Apa pentingnya GLA ni? GLA mengandungi Omega-6 yang amatdiperlukan oleh ovari dan sistem reproduksi wanita. Sebab tu juga orang masalah haid, sukar hamil dan menopouse memang digalakkan ambil EPO atau lebih tepat lagi Omega-6.

Apa kelebihan Shaklee GLA Complex berbanding EPO biasa di pasaran? GLA Shaklee diekstrak dari minyak borage (herba favourite orang Barat) di mana ia mengandungi 2x ganda jumlah GLA dan 3x ganda lebih berkesan dari EPO biasa. Uniknya lagi Shaklee GLA Complex digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan penyerapan dan keberkesanannya. EPO biasa cuma ada GLA sahaja ya dalam kuantiti yang rendah. Tapi tidak dengan Shaklee GLA Complex.



Jadi apa fungsi menyeluruh Shaklee GLA Complex?

1.                  Shaklee GLA Complex seimbangkan hormon untuk melancarkan kitaran haid
2.                  Shaklee GLA Complex membantu meningkatkan kesuburan dengan cara membentuk persekitaran rahim yang sihat dan optimum untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan
3.                  Shaklee GLA Complex melegakan simptom PMS
4.                  Shaklee GLA Complex membantu mengatasi masalah menopouse
5.                  Shaklee GLA Complex menguatkan kuku dan rambut
6.                  Shaklee GLA Complex menjadikan kulit cantik, sihat dan berseri (jika diamalkan berterusan kulit akan kelihatan glowing)
7.                  Shaklee GLA Complex membantu menangani ekzema
8.                  Shaklee GLA Complex membantu melegakan simptom artritis reumatoid
9.                  Shaklee GLA Complex menguatkan sistem imun badan
10.              Shaklee GLA Complex bersifat anti-oksidan untuk memperlahankan proses penuaan
11.              Shaklee GLA Complex mengurangkan blood clot yang mengakibatkan arteri tersumbat dan serangan jantung
12.              Shaklee GLA Complex mengawal kencing manis dan darah tinggi
13.              Shaklee GLA Complex mengawal kolesterol dan membakar lemak
14.              Shaklee GLA Complex membantu fungsi saraf
15.              Shaklee GLA Complex melambatkan proses osteoporosis
16.              Shaklee GLA Complex mencegah pembentukan sel-sel kanser
17.              Shaklee GLA Complex mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
18.              Shaklee GLA Complex membantu membaiki simptom berkaitan masalah kencing manisseperti peningkatan sensitiviti terhadap kesakitan dan menghilangkan kebas pada bahagian bawah badan.
19.              Kajian membuktikan pengambilan 480mg setiap hari Shaklee GLA Complex boleh mencegah kemerosotan dan mengurangkan masalah kencing manis dengan membaiki kadar insulin dan kolesterol.





GLA dan kehamilan (credit: celik vitamin)

Bagaimana GLA Complex berfungsi untuk membantu anda untuk mudah hamil?
Paras kolestrol dalam tubuh akan dapat dikurangkan dengan pengambilan GLA (Gamma Linolenic Acid). GLA juga berfungsi membantu dalam memberikan kelegaan sekiranya wanita sedang mengalami Sindrom Pra Haid (PMS) seperti angin senggugut. Di samping itu, GLA akan merangsang penghasilan dan peningkatan lendir serviks yang berkualiti tinggi bagi menjamin kesuburan wanita. Malah,GLA berfungsi secara teraputik dengan mendorong penghasilan Prostagdalin E1 yang membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan otot.

TAPI sebenarnya bagaimana GLA Complex dapat membantu saya untuk cepat dan mudah hamil?
Bagi menjamin kesuburan, seorang wanita perlu mempunyai lendir serviks yang terjamin kualitinya dan berwarna putih telur. Jika anda seorang yang teliti, anda akan perasan sebulan sekali wanita akan menghasilkan cecair putih telur tersebut. Ini menandakan ia adalah waktu subur wanita itu. Namun, tidak semua orang dapat menghasilkan cecair yang ‘subur’ seperti itu. Bagi menghasilkan cecair yang melambangkan kesuburan ini, maka disinilah fungsinya GLA. Sekaligus membantu sperma untuk berenang-renang terus menuju ke uterus, tiub fallopio dan destinasi terakhir iaitu sel ovum. Cecair subur ini juga membantu memanjangkan jangka hayat sperma di dalam tiub fallopio sehingga menjangkau 5 hari. Dari sudut positifnya, walaupun tidak kena tepat pada waktu subur namun peluang tetap cerah kerana sperma masih berada di situ hingga hari yang ke lima!


Untuk kaum hawa di luar sana yang masih lagi belum mendapat zuriat, anda disarankan untuk membuat pemeriksaan terhadap cecair serviks anda. Jika cecair tersebut tebal, berwarna kecoklatan dan kering itu adalah tanda yang kurang baik kerana ia boleh menghalang persenyawaan dari berlaku. Mustahak untuk mengenali cecair kesuburan kita.

Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan boleh hubungi:
Nor Ruzanna Hanee Id:908559
012-5932706
Fb: hanee’s wardrobe
zannahoney@yahoo.com





0 comments: