Thursday 20 November 2014

Tips gaya hidup sihat bagi wanita bekerjaya




Assalamualaikum hai semua😁

Bertemu kita kembali setelah saya 'berehat' seketika menenangkan fikiran cewahhh hehe.. Alhamdulillah rutin saya sudah padat kembali setelah kembali masuk pejabat awal bulan baru-baru ini..

Alkisahnya bila dah masuk pejabat confirmla sibuk sampai tak sempat nak jaga itu ini baik bab kesihatan dalaman ataupun luaran ye dak😜 bagi wanita sudahlah sibuk dengan urusan pejabat, balik rumah pon ade tugasan yang perlu disiapkan..

So rentetan dari itu hari ni saya nak kongsikan sikit tips gaya hidup sihat untuk wanita yang bekerjaya seperti saya( yang bekerja di rumah pon bleh juga )

1- dengar bahasa tubuh anda
Ha yang ni mudah je, bila badan rasa letih at least rehatla seketika, jangan paksa tubuh kita buat keje.. Ingat ye badan kita, kita yang bleh rasa 😁

2- cukup tidur
Pastikan tidur anda cukup sekita 7-8 jam.. Kalo tak cukup tidur nanti akan mudah rasa nak marah dengan orang sekeliling..

3- bersenam
Yang ni paling tidak kena buat 3-4 kali seminggu supaya badan kita sihat dengan kadar optimum

4- makan vitamin jika perlu
Macam saya memang amalkan vitamin.. Saya amalkan shaklee.. Anda pula? 😆

5- berfikiran positif
Kat tempat kerja memang akan ade tekanan.. Apa yang kita bleh buat stay positif insyaallah rasa tekanan akan kurang ..

(Sumber:Mindbodygreen)

Tips kat atas ni semua saya dah cuba dan amalkan.. Insyaallah boleh membantu yang bekerjaya seperti anda dan saya.. Saya dah cuba, anda bila pula?

Ok la setakat ini dulu , yang nak order or tanya berkenaan shaklee boleh roger saya ye.. Stay tuned..

Id:908559
zannahoney@yahoo.com
Fb: hanee's wardrobe






0 comments: