Saturday 27 September 2014

Hari ke 12- cabaran entry blog

Tips cantik 

Assalamualaikum salam sayang semua.. Bersiaran lewat sedikit hari ni.. Maafla sibuk dengan urusan pertunangan Dik manja saya hehe.. Hari ni saya kongsikan 5 tips kecantikan yang saya share dari laman web kecantikan.. Jom scroll bawah..

Di bawah ini ada sedikit tips cantik:

01- Bibir merekah 
Atasi rekahan dibibir dengan meminum air kelapa muda yang dicampur dengan kuning telur dan sedikit madu lebah. amalkan meminumnya sekali dalam sehari dan nantikan hasilnya.

02- Masalah jerawat 
Atasi jerawat dan jeragat dengan keringkan kulit buah rambai, dan dikisar halus. Campur dengan sedikit air mawar atau air masak. Sapukan kewajah, amalkan dua kali seminggu.

03- Rambut kekal hitam 
Agar rambut kekal hitam, gunakan bunga tebu hitam yang dimasak dengan minyak kelapa dan sapu ke rambut. Ianya boleh mengekalkan rambut supaya ia kelihatan hitam.

04- Jerawat batu 
Hilangkan jerawat batu dengan ambil sedikit beras, tumbuk hingga halus dan campurkan dengan sedikit air. Gunakan pada waktu hendak tidur, tiga kali seminggu.

05- Seri wajah 
Serikan wajah dengan rendamkan teh semalaman. Sapukan seluruh muka keesokkan harinya sebelum mandi. Wajah anda akan berasnsur-ansur licin serta kelihatan segar.



Ha itu serba sedikit tips yang saya boleh kongsikan.. Kalo saya tnya semestinya shaklee pilihan hatiku.. Vitamin cantik saya vitamin c dan vitamin e.. Nak order? Boleh contact below..

Id:908559

012-5932706

zannahoney@yahoo.com

Fb: hanee's wardrobe




2 comments:

Faiz Saaid said...

hooo simple sungguh

Unknown said...

Dlm keadaan trauma menaip .. insyaallah lps ni akak share sebanyak mungkin..:)