Wednesday 21 June 2017

TIPS UNTUK BERCUTI KE LUAR NEGARA


Anda sedang merancang atau akan pergi bercuti ke luar Negara? Selain merancang percutian anda, saya kongsikan beberapa tips yang boleh dkatakan penting untuk melancarkan percutian anda. Semoga perkongsian ini bermanfaat.


TIPS UNTUK BERCUTI KE LUAR NEGARA

Dokumen



Dokumen penting perlu disediakan lebih awal -passport(pastikan tidak expired), kad pengenalan, surat doktor (untuk yang mengandung dan yang tidak sihat), tiket kapal terbang atau e-tiket (yang sudah di print).


Wang Tunai


Wang tunai penting terutama berbelanja di luar negara. Bagi yang menggunakan kredit kad, perlu teliti caj yang dikenakan. Pastikan kad debit/kredit anda diaktifkan untuk penggunaan luar negara.


Beg Pakaian



Beg pakaian mestilah yang sesuai dibawa dan sesuai dengan perancangan. Pastikan bagasi anda tidak melebihi berat jika tidak mahu dikenakan caj tambahan. 

Untuk keselamatan pula, beg digantungkan tag nama, alamat dan nombor telefon. Beg juga hendaklah dikunci dengan mangga atau 'padlock' untuk mengelakkan dibuka orang yang tidak bertanggung jawab.


Pakaian


Kenalpasti keadaan cuaca di tempat yang anda akan pergi. Bawa pakaian yang bersesuaian terutama jika anda akan berada di kawasana musim sejuk.


Adaptor Kuasa

Bawa adaptor dan plug international.Boleh beli siap-siap di pasaraya dan kedai berhampiran sebelum anda bercuti. Kebanyakkan kawasan luar Negara memang tak sama lubang tempat mengecas. So, prepare siap-siap ye.

Dana Kecemasan

Yang ini pun penting, pastikan anda ada mnyediakan dana kecemasan ini untuk kegunaan jika ada apa-apa perkara yang berlaku di luar jangkaan.


Bawa supplemen



Membawa supplemen adalah tidak wajib namun anda digalakkan untuk membawanya jika ada. Suplemen boleh membantu anda kekal bertenaga dan sihat (insyaallah) sepanjang percutian anda.


TIPS PUAN SITI SARAH MOHAMAD NOOR KEKAL SIHAT DAN CERGAS KETIKA BERCUTI





Assalamualaikum..baru-baru ni saya dan keluarga bercuti ke Perth, Australia. Kami pergi pada musim bunga. Suhu memang sejuk di sana sekitar 10 darjah celcius.


Saya memang jenis tak tahan sejuk termasuklah anak kedua saya yg baru berusia 1 tahun 4 bulan. Saya pula memang ada masalah paru-paru dari kecil. Bila sejuk sangat saya akan terkena batuk gatal tu sampai berbulan-bulan. 


Setiap kali musim hujan saya akan cepat-cepat ambil Vitamin C dan Nutriferon supaya saya tak terkene batuk atau selsema. Macam anak saya yang kecil, bila musim hujan memang senang berair hidung dan berlarutan berhari-hari. Biasanya saya akan suapkannya Omega Guard atau Nutriferon supaya antibodi jadi kuat.


Vitamin C, Nutriferon, Omega gUard dan Vivix Shaklee


Jadi, sebelum ke sana saya memang dah prepare siap-siap Vitamin C, Nutriferon dan Omega Guard. Saya tambah lagi satu suplemen iaitu Vivix. Vivix nie memang bagus untuk tingkatkan sistem imunisasi kita.

Sesampai je di sana, malam tu saya terus minum vivix. Sambil-sambil tu saya suap kan pada anak-anak saya, suami dan saya bagi abang ipar minum juga. Memang setiap malam dan pagi sebelum keluar kat sana kami minum Vivix dulu.


Pulang semula dalam keadaan yang sihat

Alhamdulillah 4 hari kami di sana. Kami semua pulang ke Malaysia dalam keadaan yang sihat. Anak-anak pun sihat. Anak saya yang kecil tu adalah selsema sikit. Tu pun sekejap sangat tak sampai sehari dah baik. Anak saya yang sulong pulak relax je tak pakai baju sejuk. Sampai kene paksa pakai. Punyalah power lepas minum Vivix. Sampaikan saya terlupa nak suapkan anak Omega Guard dan Nutriferon.


Kawan-kawan yang bercadang nak bercuti ke tempat sejuk, jangan lupa bawa suplemen atleast Vivix ye. Sangat-sangat berguna. Tak seronoklah kan kalau sakit semasa bercuti.



PERTANYAAN ATAU PESANAN?

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee, boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.







Untuk response yang pantas anda juga boleh:




0 comments: