Saturday 6 May 2017

HILANGKAN JERAGAT DI MUKA DENGAN CARA MUDAH

HILANGKAN JERAGAT DI MUKA DENGAN CARA MUDAH





Adakah anda turut menghadapi masalah jeragat atau tompok-tompok hitam di muka dan sukar dihilangkan? Jeragat atau ‘melasma’ di muka adalah salah satu daripada masalah kulit yang biasa terjadi di kalangan penduduk Asia umumnya.



 Punca jeragat



Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.
  • Perubahan hormon

Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.

Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.
  • Keturunan. 


Akibat daripada genetik

(kredit: women online magazine)


Cara hilangkan jeragat

Salah satu cara untuk hilangkan jeragat dengan mudah dan cepat adalah dengan mengambil anti-oksidan yang tinggi.


Antara kesan antioksidan pada kulit : 


  1. Menghilangkan jeragat dan kesan penuaan yang lain. 
  2. Menghalang kerosakan sel pada kulit wajah. 
  3. Memperlahankan proses oksidasi yang mengakibatkan jeragat. 
  4. Memperlahankan kehilangan kolagen dalam kulit.
  5. Menegang kulit. Mencerah dan menyegarkan kulit. 



Salah satu vitamin shaklee yang tinggi anti-oksidan adalah VIVIX. Saya kongsikan satu testimonial oleh ibu puan umi kalsom. Semoga perkongsian ini bermakna untuk kita semua.




[JERAGAT DI MUKA IBU PUDAR SELEPAS 2 MINGGU MAKAN VIVIX]

Ibu memang pengguna Shaklee. Sebelum mengenali Vivix, ibu memang ambil Ostematrix dan GLA tanpa miss. Selain dari itu, kadang-kadang beliau ambil Omega untuk kolestrol. 



Ibu mula cuba Vivix kepunyaan adik yang tertinggal di rumahnya. Kesan pertama yang beliau rasa adalah pada pagi keesokannya. Biasanya ibu akan mengantuk selepas solat subuh, tetapi pagi itu beliau rasa cergas dan tidak mengantuk.


Sejak itu, ibu konsisten makan Vivix. Dua minggu kemudian, ibu beritahu satu berita baik. Jeragat kehitaman dimukanya pudar selepas makan Vivix. Ibu memang suka cuba pelbagai jenis produk kosmetik sejak muda. Ada produk yang beri kesan terbakar dan jeragat yang susah tanggal dimukanya. Syukur, dengan izin Allah, mukanya kembali berseri-seri walaupun usia sudah cecah 62 tahun dan mempunyai 20 orang cucu.


Kini, ibu memang tak boleh miss makan Vivix. Vivix adalah produk Shaklee kegemarannya. Dahulu, beliau ambil GLA untuk kurangkan komplikasi menopause, tetapi kini beliau sendiri akui Vivix jauh lebih berkesan membantu kurangkan komplikasi itu seperti eczema pada kulit. Beliau sendiri syorkan wanita menopause ambil Vivix untuk lebih sihat, cergas dan ceria.


Siapa yang tak gembira bila orang tersayang lebih ceria, cergas dan berseri-seri kan?Alhamdulillah. Terima kasih Vivix, Terima kasih Shaklee




Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang suplemen shaklee,  boleh terus hubungi saya di talian 012-5932706. Saya akan bantu anda untuk urusan pembelian dan seterusnya mendapatkan konsultasi, tips dan cara pengambilan yang tepat berdasarkan keadaan anda.



Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui E-Sell Shaklee dengan menggunakan kad kredit atau kad debit. Klik link di bawah, anda akan dihubungkan terus dengan website Shaklee.





0 comments: