Monday 15 February 2016

Makan 5 jenis buah-buahan ini untuk turunkan berat badan

Assalamualaikum

Hai salam sayang semua. Today saya nak kongsikan 5 jenis buah-buahan yang boleh membantu anda menurunkan berat badan. Tapi harus diingat, untuk turunkan berat badan , anda haruslah ikuti cara0cara yang betul serta disiplin ye.

5 JENIS BUAH-BUAHAN UNTUK BANTU TURUNKAN BERAT BADAN.


Pisang


Pisang yang sedikit kehijauan kaya akan pati yang mudahlarut , sehingga dapat  mempercepatkan proses pembakaran lemak. Pisang akan membuat perut tetap kenyang.


Epal


Epal merupakan sumber yang kaya serat. Kebanyakan buah epal rasanya manis yang mana ia membantu anda untuk menjaga keinginan makanan yang manis. Epal juga mengenyangkan dan juga akan membantu membersihkan tubuh dan dimana ia juga penting untuk menurunkan berat badan.



Buah Kiwi



Buah Kiwi adalah Buah yang kaya akan vitamin C. Buah kiwi juga tinggi serat yang akan membantu untuk mengawal nafsu makan Anda. Selain itu juga baik untuk sistem pencernaan.


Lemon



Lemon digunakan untuk mendetoksifikasi hati. Minumlah segelas air lemon panas/suam setiap pagi untuk mencegah pengumpulan lemak di badan.




Delima




Delima mengandung banyak antioksidan yang dapat mengeluarkan toksin dari tubuh kita. Buah ini juga dapat membantu anda untuk mengawal nafsu makan. 


Saya Nor Ruzanna Hanee Binti Abdul Hamid, saya nak kongsikan pengalaman saya menggunakan Set Kurus Shaklee. Sebelum ni, saya pernah cuba macam-macam set kurus  dipasaran. Asal iklan je nak beli. Tapi, tak serasi dengan saya.



Kesannya sampai nak ke toilet pon tak sempat dah ‘terbuang’ dalam seluar. Ada sekali tu sampai 2 minggu kena cery-bery akibat makan produk XXX. Dah la berat badan tak turun, sakit yang saya dapat.


First time saya berkenalan dengan Shaklee ni, sebab tengok kawan dok post kat fb. Permulaan nye saya ambik Lecithin, Vitalea, Alfalfa Complex dan Herb-Lax. 
.
Mula tu fobia jugak la kalo kena ulang alik ke tandas.. Tapi, alhamdulillh, saya takde pon kena masalah seperti ‘terbuang’, ataupun tercery-bery..Proses buang air besar tu macam biasa dan badan saya rasa lebih sihat dan segar.

Penurunan berat badan? Alhamdulillah, dengan pengambilan yang konsisten dan disiplin, berat badan saya turun sebanyak 13kg,  Daripada 88kg, now tinggal 75kg.

.

Sekarang, saya maintain makan Alfalfa Complex dan lecithin, untuk membantu saya menurunkan berat badan sehingga mencapai BMI yang normal. .

.

Apa yang penting pilihlah produk yang selamat, semulajadi dan berkesan…Saya sudah, anda bila lagi ? 



Terima kasih Shaklee, Terima kasih supermom Shaklee story.

untuk pertanyaan atau pesanan; ana 012-5932706

2 comments:

y i e n said...

Ade terbaca pasal ni kat FB smlm, nak amalkan jugaqlah, hehe~

Unknown said...

hehe jom kita sama2 amalkan :)